tag:blogger.com,1999:blog-38163930852187283402023-11-15T10:34:56.156-08:00השימוש בעצמי - סיכום ספרו השלישי של אלכסנדרסיכומים שערכתי לספרו השלישי של פ.מ. אלכסנדר, מייסד שיטת אלכסנדר (טכניקת אלכסנדר)or shaharhttp://www.blogger.com/profile/14892167261977327740noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3816393085218728340.post-400895774074962982009-06-25T02:58:00.000-07:002009-06-27T10:12:56.303-07:00פרק 1: רעיון ה"גוף - נפש"<div dir="rtl" style="text-align: right; font-family: arial;font-family:arial;"><span style="font-weight: bold;">בחלק זה<a href="http://www.orshahar.com/teachers/F-M-Alexander-general.html"> פ.מ. אלכסנדר</a> מסביר את רעיון הגוף נפש לפי שיטת אלכסנדר (כפי שמשתקף בספר זה<span style="text-decoration: underline;">)<br /></span></span><ul><li><span dir="rtl">שני הספרים הקודמים שלי, המורשת העליונה של האדם ובניית שליטה מודעת של היחיד, מציגים את <a href="http://www.orshahar.com/">טכניקת אלכסנדר </a>אשר פיתחתי בהדרגה במשך תקופות של שנים בחיפושי אחר האמצעים שדרכם תנאים שגוים של השימוש באורגניזם יכולים להשתפר.</span></li><li><span dir="rtl">אני חייב להודות שבמהלך החיפושים שלי, בתחילת המחקר שלי, אני, כמו רוב האנשים, תפסתי את "הגוף" וה"מינד" כחלקים נפרדים של האורגניזם, וכתוצאה מכך האמנתי שמחלות האדם, הקשיים והמגרעות יכולים להיות מסווגים או כ"מנטליים" או כ"פיזיים" ולהיות מטופלים ספציפית כמנטלים או ספציפי כפיזיים.</span></li><li><b><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span></b><span dir="rtl">אבל, הניסיון המעשי שלי הוביל אותי לזנוח את נקודת המבט הזאת וקוראים של הספרים שלי ישימו לב שתיאור הטכניקה המתואר שם, מבוסס על התפיסה ההפוכה<span style="font-weight: bold;">.</span><span style="font-weight: bold;"> במיוחד זה בלתי אפשרי להפריד בין תהליך "מנטלי" בין תהליך פיזי בשום צורה של פעילות אנושית.</span></span></li></ul><br /><ul><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span>השינוי בתפיסה שלי את האורגניזם האנושי לא בא כתוצאה מהבנה תאורטית.</li><li><span style="">הוא </span><span dir="rtl">נכפה עלי על ידי הניסיון שהשגתי דרך המחקרים שלי בשטח חדש של התנסות מעשית של שנערך על אנשים חיים (בניגוד למחקרי מעבדה שנעשו בתקופתנו שנערכו לא אנשים אנשים חיים). </span></li></ul><br /><ul><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span><span dir="rtl">המכתבים שקיבלתי מהקוראים שלי הראו לי שרוב גדול של אלה אשר קיבלו את התאוריה של איחוד התהליך של המנטלי והפיזי בפעילות האנושית<b> אולם הם מצאו קושי להבין מהי העבודה המעשית</b> שהתיאורית האיחוד (גוף נפש) רומזת עליו.</span></li><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span><span dir="rtl">הקושי להבין את העבודה המעשית מופיע כמעט תמיד בהוראה שלי, אבל במהלך קורס של שיעורים ניתן כיצד איך המנטלי והפיזי עובדים ביחד בשימוש של ה SELF </span> בכל הרמות.</li></ul> <p class="MsoNormal" dir="rtl" style="margin-right: 54pt;"><span dir="rtl">אני רוצה להבהיר שאני משתמש במילה USE</span><span dir="ltr"> </span>, זה לא במובן המצומצם של השימוש של שום חלק ספציפי, כדוגמה שאנחנו מדברים על שימוש של זרוע או שימוש של רגל, אלא באופן רחב והרבה יותר מקיף בישום של העבודה של האורגניזם בדרך כלל.</p><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="margin-right: 54pt;"><span dir="rtl">אני מזהה שהשימוש בכל חלק ספציפי כמו הזרוע או הרגל מערב בהכרח את פעילות המכניזם הפסיכופיזי השונה של האורגניזם, דבר אשר מאפשר לפעילות החלק המסויים הזה לפעול.<br /></span></p> <ul><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span><span dir="rtl">הדגמות חוזרות של רעיון זה (במהלך שיעורים בשיטת אלכסנדר) מביאים להכרה שכך הם פני הדברים. אולם מכיוון שיש גבול לכמות תלמידים שמורה יחיד יכול ללמד, אז הסיכוי להדגים את האחדות הגופנית והנפשית להרבה אנשים היא מצומצמת. <b><u>לפיכך, החלטתי בספר הזה להתחיל מההתחלה ולהתייחס להיסטוריה של החקירה שבהדרגה הביאה אותי לפתח את הטכניקה שלי.</u></b></span></li></ul> <ul><li><span dir="rtl">אני אתן פרטים רבים ככל האפשר לגבי התנסויות שהיו לי, אספר במה צפיתי ומה היו ההתנסויות שלי במהלך התהליך, כי אני מאמין שעל ידי כך אני אתן לקוראים שלי את ההתנסות לראות בעצמם את סדרת ההתנסויות שלבסוף שיכנו אותי: </span></li></ul> <ol><li style="font-weight: bold;"><span dir="rtl">שמה שקרוי "מנטלי" ו"פיזי" הם לא שתי ישויות נפרדות.</span></li><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span><span dir="rtl">ומסיבה זו מחלות אנושיות ופגמים לא יכולים להיות מסווגים כ "מנטלים" או "פיזיים" ולהיות מטופלים ספציפית ככאלה, אלא שהם כולם של אימון, בן אם אימון חינוכי או אימון אחר. כלומר בן אם מדובר על מניעת פגמים, או הסרה של פגמים, טעויות או מחלות, הרי שהההתיחסות לכך חייבת להיות מבוססות על שלימות לא מתחלקת של האורגניזם האנושי.<br /></span></li></ol><span dir="rtl">אם איזה שהוא קורא מטיל ספק בכך, אני אשאל אותו אם הוא יכול לספק איזו שהיא הוכחה שהתהליך שמעורב בפעולה, אמירה, של הרמת זרוע, או של הליכה, דיבור, הליכה לישון, התחלה ללמוד משהו, מחשבה על בעיה, קבלת החלטה נתינה או מניעה של הסכמה לבקשה או משאלה, או סיפוק של צרכים או דחף פתאומי, הוא "מנטלי" באופן טהור או "פיזי" באופן טהור,</span><span style=""><span style="font-size:78%;"><br /></span></span><span dir="rtl">שאלה זו מעלה נקודות מעניינות רבות. ולפיכך ואני מציע שעל מנת להסבירם הקורא יעקוב אחרי אחרי ההתנסויות שלי עליהם אספר במהלך פרק זה.<br /><br /><br /><br /><br />@ <a href="http://www.orshahar.com/about.html">אור שחר</a><br /><br /><br /><br /></span> </div>or shaharhttp://www.blogger.com/profile/14892167261977327740noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3816393085218728340.post-17970370595576320532009-06-25T02:42:00.000-07:002009-06-25T04:26:40.275-07:00פרק 1: ציטוט מפרנסיס בייקון<div dir="rtl" style="text-align: right; font-family: arial;"><p class="MsoNormal" dir="rtl"><u><span style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;"><a href="http://www.orshahar.com/teachers/F-M-Alexander-general.html">פ.מ. אלכסנדר</a><a href="http://www.orshahar.com/teachers/F-M-Alexander-general.html"> </a>מצטט מ<a href="http://he.wikipedia.org/wiki/%C3%97%C2%A4%C3%97%C2%A8%C3%97%C2%A0%C3%97%C2%A1%C3%97%C2%99%C3%97%C2%A1_%C3%97%C2%91%C3%97%C2%99%C3%97%C2%99%C3%97%C2%A7%C3%97%C2%95%C3%97%C2%9F">פרנסיס בייקון</a>:</span></span></u></p><ul><li>ראשית, אני חייב לבקש מהאנשים שלא להניח שאני שאני רוצה לייסד פלג חדש בפילוסופיה. לא בזה אני עוסק</li><li>אני גם לא סבור שזה שעתיד האדם באתמ ישתנה בעקבות איזה רעיון מופשט בנוגע לטבע.<br /></li></ul><ul><li><span dir="rtl">אין ספק שיש הרבה תיאוריות ישנות וחדשות שמבהירות תופעות מסוימות ועדיין שנות זו מזו. </span></li></ul><ul><li><span style=""><span style="font-size:78%;"> </span></span><span dir="rtl">אבל בנוגע לחלק שלי, אני לא מטריד את עצמי עם בספקולציות שאין תועלת. </span></li><li><span dir="rtl">ההפך הוא הנכון, המטרה שלי, היא לנסות האם אני יכול בעובדות פשוטות להעמיק את היסודות ולהרחיב את הגבולות של כוחו וגדולתו של האדם.<br /></span></li></ul><br /><br /><br />@<a href="http://www.orshahar.com">אור שחר</a><br /></div>or shaharhttp://www.blogger.com/profile/14892167261977327740noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3816393085218728340.post-9956583972045358182009-06-25T02:36:00.000-07:002009-06-25T02:40:18.516-07:00פרק 1: התפתחותה של טכניקת אלכסנדר<div dir="rtl" style="text-align: right;">בפרק זה מסביר <a href="http://www.orshahar.com/teachers/F-M-Alexander-general.html">פ.מ. אלכסנדר</a> על הדרך שבא הוא פיתח את <a href="http://www.orshahar.com">שיטת אלכסנדר</a>.<br /><br /><br /></div>or shaharhttp://www.blogger.com/profile/14892167261977327740noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3816393085218728340.post-61157523261904330832009-06-07T06:44:00.000-07:002010-06-04T12:39:58.008-07:00כמה מילים על סיכום השימוש בעצמי - ספרו השלישי של פ.מ. אלכסנדר<div dir="rtl" style="text-align: right;"><br />בשנת 1932 פרסם <a href="http://www.orshahar.com/teachers/F-M-Alexander-general.html" target="_blank"> פ.מ. אלכסנדר</a> את ספרו השלישי, <a href="http://www.orshahar.com/Recommendation/English-books.html#2-3" target="_blank">The use of the self</a>.<br />בספר זה מסביר אלכסנדר את הרעיונות המרכזיים של <a href="http://www.orshahar.com/" target="_blank"> שיטת אלכסנדר</a>.<br /><br />ניתן לקרוא את הקציר מעובד עם הערות שלי ל<a href="http://www.literature.orshahar.info/the-use-of-the-self">שימוש בעצמי</a><br /><a href="http://www.orshahar.com/about.html">אור שחר<br /></a><br /><br /><br /><br /><a href="http://www.orshahar.com/Recommendation/English-books.html#2-3" target="_blank"> </a> </div>or shaharhttp://www.blogger.com/profile/14892167261977327740noreply@blogger.com0